lørdag den 20. oktober 2007

Sindal den 22/9

som mange af jeg ved var jeg i Sindal for at køre lidt lovlig ræs
det hele startede fredag efter fyreaften da der var flere ting der skulle gøres
begge biler skulle tankes og rengøres for det værste skidt
blev enig med mig selv om at det var bedst hvis jeg smed buggyen på traileren da jeg ikke var sikker på at gearkassen kunne holde til at få sådanne en gang klø og så køre hjem der er jo 220km hver vej ikke sjov hvis man skulle til at vente på falck
bilen blev læsset og pakket ind da det ville regne om morgenen (lørdag)
det skal siges at jeg ikke er god til at pakke jule-gaver ind så hvorfor skulle jeg være god til at pakke en buggey ind???

vækkeuret ringede kl 4.45 op og lave kaffe for det skulle jeg ha da det ik var blevet til så mange timers søvn forbi en bager for morgenmad og lidt til dagen ud til bussen og afsted det gik
dejlig ikke så mange mensker/biler på det tidspunkt men dem der var glode nu også nok måske fordi det små regnede og julegaven blaffede veldig i vinden
gpsèn var sat til først sagde den 2timer og 25 min fint tænkte jeg så kommer jeg i god tid...
men jo flere km jeg kørte jo mere tid blev der lagt til gpsèn hmm tænke tænke selvfølig jeg køre jo kun 70km/t flot de 2timer og 25 min blev lige til 3 timer kørsel!!! TIS også...
da jeg nærmer mig Sindal kommer der flere og flere biler som der ikke er std så jeg er på ratte vej...... kommer op foran porten og der er kø... vente og vente ryger flere smøger ja og vente lidt mere... så kom jeg ind fik en plads en hurtig omgang rundt om alle de ander biler der også skulle køre mødte jeg John fik en hurtig snak med ham...... hen og blive indskrevet og chek af bilen så var jeg klar.....
men det var vejret ikke helt endnu efter ca 1time og 30 min ventetid så fik vi lov til at køre
jeg kikker lidt efter hvordan de ander gør og prøver at gøre efter men det med dæk opvarmining var jeg nu ikke så meget for da jeg ikke var skikker på gearkassen kunne holde og det ville jo være sur røv og store patter at ødelægge gearkassen nu inden den første tur....
så dækopvarming spang jeg over...... hen til stregen vente............... rød..............gul........speederen halv i bund ca 4000 rpm........ grøn..... kør for h........ og 17 sek senere var det overstået ja jeg tabte men hva....... kørte 2 ture mere.... så i pit og skifte hjul gik fra en 265/60R15 til 195/50 R15 så ud igen og prøve igen denne gang blev jeg enig med mig selv om at det var nu hvis det skulle være så kunne gearkasse være gearkasse hen og varme dæk op fuld gas og slip koblingen
foden på bremsen så hen til start rød... gul....grøn... og afsted gik det....... motoren blev ved 2 gear 3 gear 4 gear så kom mål-linen kikkede på min rpm den stod lige på 6500 hmm nå tiden blev 16,5 sek hmm ja så er der da noget at gå ud fra næste år
da jeg havede kørt et par ture mere skete der noget...... jeg kommer i mål holder bag ved de ander der også havede kørt.... står og snakker med en da en ande gut siger der er sku ild i den BMW ser det lige med et øje hiver min pulver-slukker som jeg fast har i bilen og løber hen til bmwen og tømmer min pulver-slukker..... men nu har jeg ikke nogen mere.... hvad gør man så joohh man køre i pit går hen i bussen og tager den der ligger der... det var så der en sagde nå nu skal du lige ha en pulver-slukker med??? hvor på jeg svarede ja det bliver man jo nød til når man har brugt den som der lå i bilen på en bmw....... så blev der ro hehe
fik lov til at køre en tur mere og det var så det....... og 3 timer hjemtur kørte fra sindal ved 18 tiden...... da jeg kommer hjem var klokken æv tømme bilen buggyen af traileren og ud med den
da jeg fik tømt bilen og fik lidt ro til at tænke over tingene....... var/er der følgene ting der skulle laves/ forbeders hvis jeg skulle blive ved med at køre....

1 første gang jeg køre det i buggyen
2 motoren er kun på 70 hk
3 føren af bilen (mig) burte nok tabe sig 5kg =5kg minder at slæbe ;-)
4 store brede og høje dæk ikke en godt

men det gode ved turen var at jeg fandt ud af
1 støddømperne i bag for bløde
2 motoren for lille/ for få hk
3 smalle/lave dæk er godt = flere omdrejninger
4 lærte at køre efter "juletræ"

men det vigtigst af det hele er at jeg har haft en pisse god dag/tur så mon ikke jeg gør det igen??




Ingen kommentarer: